onsdag 2. februar 2011

Eat My Muffin...

 Da har jeg brukt litt tid på å kaste bytte og rengjøre deler av rommet mitt. Julepynten er ENDELIG borte og vårfargene er kommet til syne. Jul og bursdagenn bringer nye gjenstander på bordet og gamle gjenstander er brakt frem i lyset igjen. Jeg elsker interiør og ommøblering. Rengjøring er jeg akkuratt ferdig med på yrkesbases, det gjør at det er lettere å nyte på hobbybasis.

Jeg elsker farger, og har blitt mer og mer komfortabel med miss-matching av sterke farger. Det gir en følelse av liv. Neglene mine ser like levende ut som fargene på pærlene. Denne muffinsen fikk jeg til bursdagen min før jul, siden det var det vært på rundtur i Kina og på Pilipinene. Endelig har den fått en fast plass ved siden av neglelakken og pærleboksen min.

Kreativiteten begynner å slå til for fullt i heimen. Liker hvertfall å vise frem utstyr og annet. Ingen som sier at en malekost burde gjemmes bort i en skuff. Bildet bak er en gave fra Svigers; Et nydelig bilde av Shanghai, hvor vi feiret jul sammen i fjor (2010)



Mal meg gjerne opp og ned, men start alltid med neglene. Jeg har fått nyss av en liten fugl i klassen at gutter ikke er like begeistret for neglelakk som oss jenter. Hvertfall ikke når en eksprementerer men både farger og fasong slik som jeg gjør. Derfor ser jeg det best at kreativiteten holder i bånd de helgene Mr. B er i byn. Inspirasjoene kommer også fra Kina, hvor prisen for både pediky og manikyr der borte ville gitt deg vasking av lilletåen og kanskje litt polering for samme sum i Norge. Der fikk du et hav av utvalg for fasonger, materiell og farger på negler. Paradis! Jeg fant ut at å dra til Shanghai hver gang jeg ville ha ny kunst på neglene ble for drøyt, så hvorfor ikke gjøre det selv! Over ser du mitt lille arterier av farger som brukes jevnlig for å sprite opp hverdagen.


Jeg er selvsagt også en håpløs romantiker. Og har en bunke med "Vakre Hjem og Interiør" liggende til en grå og trist hverdag. Rommet mitt er preget i mindre grad enn før av hjerter og romantikk, men kvalitet er viktig.





Cupcakes er en favoritt av dessert for tiden. Ms. V har mirakuløst klart å knekke foten på Step denne uken, og da var det ikke annet å gjøre enn å komme på sykebesøk med nybakte muffins og Cosmopolitian. Som du sikkert ser så lider jeg ikke noe nød når det gjelder blader,  dessuten var det et nykjøpt blad som ble gitt bort. Jeg fikk verdens beste gave av Mr. B til bursdagen min. Ett års abonnement på Cosmo. Livet er herlig når man slipper å tenke på å spare til moteblad. 
Uansett så håper jeg at Ms. V kommer seg på beina igjen snart så jeg ikke blir helt aleine på dansegulvet.  "Dancing on my own" - Robyn







Forever and a day, love C







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar